Translate

уторак, 25. јун 2013.

Pre svega RECIKLAŽA, pa onda PAPIR MAŠE :)

Papir maše (fr. Papier mache - papirna kaša) je likovna tehnika upotrebnih predmeta, figura, skulptura, nameštaja... Postoji nekoliko "recepata"za papir maše. Spravlja se od usitnjenog papira i veziva (lepak ili brašno) i vode ( u odredjenom odnosu). Prilikom izrade predmeta od papir mašea ponekad se kombinuje rad sa pulpom i rad u slojevima (papirne ili čak tekstilne trake potopljene u rastvor veziva. Tekstil se ponekad koristi zbog konačne čvrstoće predmeta koji se izrađuje, iako je i sam papir ponekad dovoljan. Gotov i sušen predmet može nakdadno da se obrađuje (brusi, seče, dekupažira...) i ima čvrstoću drveta.


Za papir maše vam je potrebno:
- novine (iscepkajte ih na sitne delove)
- velika posuda sa vodom u koju potapate novine
- malo tapet lepka
- dva velika sundjera
- mreža ili sito ( kako bi iscedili višak vode iz novina)
- kofa u koju ćete cediti sunđere
- plastične posude na koje ćete lepiti papir maše (tj oblik koji želite da dobijete)
- plastična kesa ( radi lakšeg skidanja papir maše kasnije)
- salvete  ---------------
- drvofix lepak ------------- DEKUPAŽ
- četkica --------------

Postupak izrade: 
Novine iscepkate na manje delove, potopite u vodu i dodajte pola kesice tapet lepka ( cela kesica je oko 100din) i čekate 2-3 dana da se raslože novine. Pritom, povremeno za ta dva , tri dana promešajte novine. 


Nakon tri dana, papir maše je spreman :)



Iz posude izvadite rukom novine, stavite na mrežu ( ja sam ovom prilikom iskoristila staru mrežu koja više nema svoju primarnu namenu). Važno je da sundjerom istisnete višak vode. Zatim masu stavljate na željenu posudu. Ja sam koristila plastičnu posudu i staklo od plafonjere. 




 Kad dobijete željeni oblik, onda sušite par dana a onda sledi sredjivanje :) 



Makazama isecite ivice, malo išmirglajte. Ja sam obojila oba predmeta belom akrilnom bojom. Zatim sam odradila dekupaž. 















 UŽIVAJTE ! :) 

2 коментара:

  1. Ovo je zaista fenomenalno!
    Iako sam i ranije nailazila na uputstva o ovoj tehnici, na bolje nisam naišla, tako si dobro objasnila i prikazala u fotografijama, da se ne može odoleti, a da se ne proba.
    Hvala ti puno za ovaj post.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema na čemu :) Zato moj blog i ima namenu :) Iskreno se nadam da ćeš isprobati ovu tehniku, pa objavi slike da vidim tvoju maštu :)

      Избриши